Przy organizacji zajęć wychowawczo-dydaktycznych wykorzystujemy wiele nowoczesnych, wspierających wszechstronny rozwój dziecka metod, między innymi:
Metoda ruchu rozwijającego – Weroniki Sherborne (rozwijanie przez ruch świadomości własnego ciała);
Metoda Dobrego Startu – wg. Opracowań Marty Bogdanowicz (jednoczesne rozwijanie wielu funkcji językowych, spostrzeżeniowych i motorycznych oraz ich współdziałania, czyli integracji percepcyjno-motorycznej);
Dziecięca matematyka – Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej (metoda zabawy matematycznej wspomagająca rozwój umysłowy dzieci);
Elementy Pedagogiki Marii Montessori (rozwijanie umiejętności dzieci według ich indywidualnego tempa rozwoju);
Metoda Kinezjologii Edukacyjnej – Paula Dennisona (tzw. gimnastyka mózgu - „ożywienie” i aktywizacja mózgu i systemu nerwowego poprzez serię ćwiczeń ruchowych);
Metoda aktywnego słuchania – Batii Strauss (rozwijanie ekspresji muzycznej i ruchowej, przybliżenie dzieciom muzyki klasycznej);
Metoda Klanzy – Polskiego Stowarzyszenia Pedagogiki Zabawy Klanza (wyzwalanie radości i spontaniczności);
Metody polisensoryczne (wykorzystujące wszystkie zmysły dziecka do stworzenia mu optymalnych warunków rozwoju, „Poranny Krąg”).
Korzystamy z przewodników metodycznych zatwierdzonych przez MEN i zgodnych z nową podstawą programową, m.in. z cykli wydawniczych WSiP, a także wszelkich dostępnych pomocy dydaktycznych zapewniających wielokierunkowy rozwój dziecka.
Realizujemy również program rocznego przygotowania przedszkolnego (tzw. zerówka).